Tuesday 4 December 2012

Benci tapi Rindu

Assalamualaikum wbr..lamenye x menulis..maklumlah busy katenyer..busy ape pon x tau lahh haha..da lame nk menulis..tp masih mencari2 idea dan isi yang sesuai..ini adalah entry yg lebih kepada luahan hati..

Sebenrnye saya baru pulang dari satu kursus pemilihan untuk satu jawatan di GLC selama 2 hari 1 malam. So badan pon masih sakit2 coz excited buat aerobic..**tulah selame ni malas nk exercise, so bile tetibe exercise terkejut badak..haha..otak pon wasih melayang2..dek kena psiko semase di sana..

Pagi2 ketika log in ke facebook..seorang teman (bekas) sepejabat saya menghantar satu gambar pejabat lame saya..tempat saya berbakti selame 2 tahun..huhu tetibe rase rindu sgt2..dan ingin kembali ke sana..tapi x mungkin..coz kalau sudah haktuih ludah tak mungkin dapat di jilat semula..

betullah orang kate..bile kite berada di sana, kite asik cakap nak berhenti..nak blah..da x nk jejak kaki di sana lagi sebab da menyampah sesangat..tapi bila suda berhenti..agak lama kite tak melihat keadaan sane..perasaan rindu tu datang..teringat kerja2 yang kite pernah buat..system2 yg kite penah gune maki dulu..desk ku sentiasa bersepah...busy wat kerja la katenye kan..

Untuk kembali kepada keadaan itu tidak mungkin..kerana saya tidak mahu mebuat kerja yang sama hahaha..selective sgt..rindu ini sekadar kepada sesuatu kite suke...Ironicnye keadaan ini kepada kehidupan seharian juga..perkara yang selalu di sisi kite, yang selalu kite nampak boleh membuat kite rase bosan, menyampah dan benci teramat sgt..tetapi apabila lame sudah kite tidak melihat ia..berjahuan dgn ia..kite akan mula merinduinya akn..

Betapa indahnya perasaan ciptaan Allah swt ini..bagaimana ia berubah dan memberi kesan yang besar terhadap cara kita melihat sesuatu di hadapan kite..Moral of the story..hargailah apa jua yg kita ada sekarang..kerana bila kita kehilangannya..rindu itu sudah tidak bernilai lagi..

Jumpa lagi di next entry...






No comments:

Post a Comment